4 Mayıs 2011 Çarşamba

Kedili Pasta Tarifi Yapılışı Malzemeler

Kedili Pasta






MALZEMELER:

Pandispanya:
4 adet yumurta
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı sıcak su
7 yemek kaşığı şeker
7 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Islatmak için; süt

Krema:
2 su bardağı süt
4 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı pirinç unu
1 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
50 gr. margarin
1 poşet krem şanti+1 bardak süt

Kedi için; 40 gr. bitter çikolata,  80 gr. beyaz çikolata

YAPILIŞI:

Öncelikle kendinize bir model belirleyin ve bunu yağlı kağıda çizin.Ben bu transfer yöntemini ilk kez yaptığım için çok kolay ve güzel bir model olan kediyi seçtim.
Düz bir zemin üzerine yağlı kağıdı ters çevirip, kaymaması için kenarlarından bantlayın.Modeli çizdiğimiz kısım altta olmalı.
Şimdi transfer kedimiz için; bitter çikolatayı benmari usulü eritin.
Yağlı kağıda çizdiğiniz kedi modelinin ana hatlarını, ince uçlu bir duy taktığınız krema torbası ile çizin.Ben yağlı kağıttan külah yapıp,krema torbası olarak kullandım.Ve duy kullanmadan,kağıdın ucunu çok küçük keserek sıktım.
Burda önemli olan modelin en üst katmanından başlamak.Yani en üste gelecek olan kısmı ilk önce sıkıyoruz.Modeli katman katman çalışmak gerekiyor.Ben ilk olarak kedinin bıyıklarını,burnunu,gözlerini ve kurdelasını yaptım.Daha sonra baş çevresini dolandım.
Daha sonra beyaz çikolatayıda benmari usulü eritin ve 1 kaşık ayırın. Ayırdığınız bir kaşık beyaz çikolataya pembe gıda boyası katıp,karıştırın.Pembe olan kurdelasını ve burnunu doldurun.
Daha sonra geri kalan beyaz kısımları doldurun ( resimlerdeki gibi ). İşlemimiz tamam. Yağlı kağıdı dikkatlice bir tepsinin içine alın ve bir gece buzdolabında bekletin.
Model için çikolata yerine yağlı kremada ( buttercream ) kullanabilirsiniz. Kek için olan malzemeleri sırasıyla çırpın ve 175 derecede pişirin.
Streç filme sarıp, 1 gece buzdolabında bekletin.
Ertesi gün pandispanyayı ikiye kesin ve iki parçayıda süt ile ıslatın.
Krema için; süt,şeker,pirinç unu,nişasta ve unu tencereye alın.
Orta ateşte karıştırarak pişirin. Margarin ile vanilyayı ekleyip,çırpın. Şantiyi 1 bardak süt ile çırpın ve ılımış olan kremaya ilave edip,çırpın. Kremanın yarısını pandispanyanın ilk katına yayın. Bu aşamada içine istediğiniz malzemeyi katabilirsiniz.Ben çikolata ve fındık koydum.Meyvede olabilir.
Pandispanyayı kapatın ve kalan kremayı üstüne,yanlarına sıvayın. Kenarlarını dilediğiniz gibi süsleyin.Ben renkli boncuklar kullandım.
Son olarak dolaptan çikolata kediyi çıkarın ve çok dikkatli bir şekilde yağlı kağıttan ayırın.Çabuk eriyebilir ve kırılabilir. Çikolata kedinin tersi yani altta kalan kısmı pastanın üzerine gelecek şekilde pastanın tam ortasına yavaş ve dikkatlice yerleştirin.
Pastamız hazır.Ben en son olarak üzerine sim serpiştirdim.
Pastayı buzdolabında birkaç saat dinlendirin ve servis yapacağınız zaman çıkarıp, dilimleyin. AFİYET OLSUN.
Biliyorum çok uzun anlattım ama tüm detayları vermeye çalıştım.Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder